reede, detsember 30, 2016

Ikka sohu ära

Ma justkui lõpetasin siin selleks aastaks ära, aga ma pean seda jagama - kõike seda tahtsin ka mina öelda, aga mul ei ole allikaid taustaks võtta ja eneseväljendusega on ka nii nagu on - loe ja targene, nagu tavatses öelda mu matemaatikaõpetaja (aga ma ei targenenud ja möönan, et enamasti on igasuguste linkide jagamine tühi töö). Ehk siis mida heidan ma ette tänapäeva feminismile. Ükskord ometi on asjalik artikkel Postimehes tasuta lugemiseks. 

Muuseas  - ostke ka uus National Geographic sugude eriväljaanne, hetkel mul pooleli, aga VÄGA huvitav ja hariv! Kindlasti kommenteerin, aga järgmisel aastal.

5 kommentaari:

  1. Anna andeks, aga ma ei saa seda lugeda, sest Postimees. Esimese asjana on ees suur viinareklaam, kogu ekraani allosa võtab endale roheline liikuv banner (markee?), tekst on sita vahele nähtamatuks ära kadunud. Mulle hakkab vastu, ma ei taha ega suuda, olgu selle artikli sõnum kuitahes oluline.

    See-eest olen ma tänase hommikuga 100 lk K. Ehinit lugenud, ehk see veidi lunastab.

    Head aastavahetust, eksju.

    VastaKustuta
  2. Mu arust on see artikkel just täiesti tavaline tänapäeva feministlik artikkel. Klassikalised teemad ju: soostereotüübid, see, kuidas need on tülinaks ja mitte ainult naistele; eriti sellest, et "mehi esitatakse juhtidena" räägitakse tnp eesti feministlikus diskursuses väga palju. Vt nt Merike Kaunissaare uurimusi soorollide pildilisest kujutamisest - et tüüpiliselt on positiivsetest ja/või aktiivsetest ja otsustamisasjadest rääkides pildil mees (isegi kui loo tegelaste hulgas on naisi ja mitte vähem), negatiivsetest rääkides pildil naine (nt perevägivalla artiklite juures). ja soorollid eri kultuurides. Klassikaline naisuurimuse värk ju.

    notsu, teisest arvutist, ei mäleta oma teise guugli konto parooli.

    VastaKustuta
  3. ps: ja Eesti-spetsiifilistest probleemidest olen samuti lugenud. siin paistab olevat valdav stereotüüp "laps on naise asi", ülalpidamiseni välja - eriti see viimane ei ole mujal Euroopas üldse nii tavaline. osalt kindlasti siinse "tugeva saare naise" malli varjukülg. varjukülg sellepärast, et meestel on sellises mallis lastega vähem kontakti ja halvem tervis (võrreldes muu Euroopaga), naistel jälle halb positsioon palgaläbirääkimistel (kõik eeldavad, et ta jääb lapsega koju, ja teiseks tuleb paljudel hädaga vastu võtta ka halvad pakkumised, sest lapsel ei ole teist ülalpidajat ja mingit palka on kohe vaja, ei saa oodata ja vaadata).

    VastaKustuta
  4. Seda küll jah, ma pidasin rohkem silmas seda suundumust, mida olen ka märganud - naine on alati nõrgem, ohver, passiivne, mehed teevad koguaeg naistele liiga, tambivad jalge alla ja naisi tuleb nüüd kaitsma hakata. Mu meelest pole need naised sugugi nii tossikesed meil.

    VastaKustuta
  5. Head uut aastat igatahes!

    VastaKustuta